Afgelopen zaterdag gingen de Halloween Fright Nights in Walibi Holland van start en opende ook hun nieuwste experience: Slaughterhouse. Meerdere leden van Scare Network hebben deze experience gedaan en 2 daarvan geven hun mening. Is deze ervaring het waard na alle hype?

Review 1

Voor deze run begon het direct al in de wachtrij van Slaughterhouse. Je komt terecht in een vee transport wagen, waar je dan ook afwacht tot je naar binnen mag. Ondertussen kan je wel al wat kijken naar de actor die de ‘sollicitatie’ afneemt bij mensen, de tijd gaat dus redelijk snel. Na je solicitatie, ga je via een kleine glijbaan naar beneden, waar je je werkkleding kan aandoen.

Kamer na kamer kom je terecht in de verschillende fases van het slachthuis met behulp van het ritsysteem. Te veel wil ik nog niet verklappen natuurlijk, maar in de experience zaten zeker wel wat goede scares en schrikeffecten. Sommige zag ik oprecht niet afkomen.

Slaughterhouse is een zeer geslaagde experience in mijn ogen. Van de wachtrij, tot de laatste scene en uitgang klopte het verhaal compleet. De decors waren erg knap gemaakt, net zoals de maskers en grime. Er hing gewoon een nare sfeer toen je binnen liep, die stiekem ook wel alles nóg wat beter maakte. Dat gore, intrigerende sfeertje waar je toch wel meer van wilt hebben.

Enger dan The Clinic zou ik hem niet persé noemen, maar je kan ze eigenlijk ook niet echt vergelijken met elkaar. Slaughterhouse heeft zijn charmes, en ik zou hem zeker ook aanraden als je nog twijfelt om hem te doen. €20 is misschien wat veel voor sommige, maar zelf vond ik hem het wel waard! Voor mij is het wel duidelijk, ik doe hem zeker nog een keer!

Als score geef ik hem toch wel een 81%

Review 2

Deze experience is dit jaar nieuw in Walibi Holland en is enorm opgehyped. Vooral door de enorme prijs die aan deze ervaring hangt ga je naar binnen met hoge verwachtingen; 20 euro online, 25 euro aan de deur. Aan die hoge verwachtingen heeft Walbi in mijn geval helaas niet voldaan.

De experience begint in de wachtrij nadat je eerst hebt gewacht voor het scannen van je tickets. De wachttijd heeft voor mij totaal 25 minuten geduurd. Na het scannen van je tickets wordt je in een vee transport wagen gestopt waar je vervolgens wacht totdat je naar binnen mag, de doorman van dit huis deed het wel heel goed en gooide nog een stukje over de sollicitatie die je zou moeten doen, je wordt zeer grondig geïnspecteerd en mag naar binnen.

Eenmaal binnen in Slaughterhouse zie je niks meer van de sollicitatie terug. Een ritsysteem door middel van houten zitjes die van oude basisschoolstoelen lijkt te komen, zijn niet echt comfortabel. Je glijdt de gehele rit van dat stoeltje af dit lijdt af van de ervaring.

Alle spreekrollen hebben hun rol uitstekend uitgevoerd en hebben de dunne verhaallijn zo goed mogelijk duidelijk gemaakt. Met name de doorman en de laatste 2 rollen in het huis hebben echt een fantastisch spel opgevoerd. De experience lijkt meer te draaien om vernedering en aanraking dan echt een goed, duidelijk en tof verhaal neer te zetten. Die vernedering kan leuk zijn, maar elke acteur raakt je aan, knijpt je op verschillende plekken en keurt je af. Na 2 of 3 acteurs heb ik het wel gezien, de constante herhaling van hetzelfde spel is afleidend waardoor je niet let op de totale ervaring. Het is jammer dat Walibi ervoor heeft gekozen om alle acteurs hetzelfde te laten doen, waardoor de latere acteurs minder kunnen shinen.

Het decor zelf ziet er prima uit. Er is vooral aandacht besteed aan de muren. De kamers waar je loopt sprongen er uit qua decoratie. Qua decoratie verdient dit spookhuis een goede 7/10. Het huis bevat niet veel harde scares waardoor veel decoratie echt gewoon decoratie is en niet creatieve manieren om een acteur te verstoppen, dit is een gemiste kans.

Rond het einde van de experience krijg je een stempel op je hoofd met het logo van Slaughterhouse erop. Leuk voor de reclame, minder leuk als je iets te lang wacht met dat logo van je hoofd afspoelen, omdat hij er dan lastiger af gaat.

Al met al vind ik The Clinic beter dan Slaughterhouse, welke ook een solo experience is. Het verhaal is onduidelijker en veel acteurs moeten hetzelfde doen. Slaughterhouse is niet eng en mist verhaallijn uit de marketing. De acteurs deden hun best, alleen was het meer van hetzelfde in plaats van de afwisseling die je bijvoorbeeld in The Clinic vind.

Ik geef deze experience een 54%

Zoals je ziet hebben wij allebij een compleet verschillende mening. Dit kan liggen aan de ervaring die we hebben gehad en natuurlijk ook persoonlijke voorkeuren. We hebben deze onder elkaar gezet zodat jij kan vergelijken en je eigen keuze kunt maken of jij Slaughterhouse de 20-25 euro waard vindt.

Je kunt je tickets bestellen voor Slaughterhouse op de website van het park.

Wil jij je ervaring delen of andere mensen hun mening horen? Dat kan op onze discord!